Uroczyste otwarcie nowego gmachu szkolnego Zespołu Szkolnego w Rogowie nastąpiło 1 września 1999 roku przy udziale mieszkańców Rogowa oraz przedstawicieli
władz administracji państwowej, samorządowej i oświatowej. Wtedy też miała również miejsce inauguracja powołanego w związku z reformą oświaty Gimnazjum.
Cele i zadania Zespołu Szkół:
-
umożliwienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do świadomego i odpowiedzialnego kierowania swoim życiem i uczestniczenia w życiu
społeczeństwa
-
dbanie o poszanowanie godności, światopoglądu i przekonań wszystkich uczestników życia szkolnego
-
zapewnienie uczniom wykształcenia ogólnego umożliwiającego kontynuację nauki
-
umożliwienie absolwentom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia
-
wdrażanie uczniów do samokształcenia oraz podnoszenia kultury, w tym także osobistej
-
rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów
-
zaspokajanie potrzeb młodzieży w zakresie samorządności i udziału w kulturze
-
stałe unowocześnianie bazy oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji nauczycieli
-
sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły, przeciwdziałanie różnego rodzaju patologiom
i przejawom naruszania norm prawnych
-
udzielanie uczniom potrzebującym pomocy pedagogicznej poprzez skierowanie ich na badania do poradni psychologiczno-pedagogicznej
-
uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji rodzinnej materialnej szkoła udziela, w miarę posiadanych środków budżetowych, pomocy materialnej w postaci
stypendium socjalnego, zasiłku losowego
Nasza szkoła jest miejscem, w którym bezpiecznie, przyjaźnie, zdrowo i aktywnie
zmierzamy do wszechstronnego rozwoju ucznia poprzez poszanowanie dziedzictwa kulturowego, respektowanie chrześcijańskiego systemu wartości,
zapobieganie zjawiskom patologicznym, zagrażającym zdrowiu i życiu naszych uczniów, dbanie
o przyjazną atmosferę, sprzyjającą procesowi
uczenia się
i nauczania.
Najnowsze przepisy związane z ocenianiem, klasyfikowaniem i promowaniem uczniów narzucają na każdego ucznia obowiązek realizacji projektu edukacyjnego, o którym informacja znajdzie się na świadectwie ukończenia szkoły. Uczeń dokonuje wyboru tematu projektu i zespołu projektowego, który będzie projekt realizował pod kierunkiem nauczyciela. Zakończeniem projektu będzie publiczna prezentacja jego efektów przed gremium odbiorców, którymi mogą być uczniowie klasy, szkoły, rodzice, przedstawiciele instytucji, władz samorządowych lub inne wskazane przez uczniów zespołu projektowego i ich opiekuna osoby, przy czym udział ucznia
w realizacji projektu ma wpływ na ocenę z zachowania.
Absolwent naszej szkoły potrafi:
-
sprostać wymaganiom wewnętrznych i zewnętrznych sprawdzianów i egzaminów
-
twórczo rozwijać problemy
-
posługiwać się jednym obcym językiem
-
utożsamiać się z dziedzictwem kulturowym
-
zna zasady postępowania moralnego i wzorce etyczne
-
posiada umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów z rówieśnikami i integrowania w środowisku
-
jest otwarty na potrzeby innych
-
posiada wiadomości i umiejętności
Zapraszamy!!!